Wyposażenie sklepu

Każdy prowadzący własny punkt obsługi i sprzedaży stacjonarnej doskonale zdaje sobie sprawę jak ważne jest wyposażenie wnętrza i prawidłowe oznaczenie poszczególnych stref sklepowych: strefa promocyjna, witryna, wystawa wewnątrz sklepowa, hot-shop, stoisko handlowe. Wprowadzenie podziału wprowadza ład, harmonię, spójność przekazu z jednoczesnym podkreśleniem marki. Inny przekaz będzie na końcu sklepu, a jeszcze inny przy wejściu. W Formedia możemy wykonać z Twojego projektu lub własnego, dopasowane do konkretnego brandu poszczególne niżej opisane elementy ekspozycji stref sprzedaży.

Świadome organizowanie wnętrza hipermarketu charakteryzuje się celowym rozmieszczeniem elementów, zaprojektowanych w myśl odpowiednich wytycznych. Sposób komponowania, kolorystyka, formy powinny być spójne tak, by móc razem stworzyć wizerunek Marki przez stosowanie różnego rodzaju mediów, wystawiennictwa, stref promocyjnych i taktyk merchandisingu. W Formedia dzięki kompleksowej usłudze możemy Ci pomóc działać spójnie z całością koncepcji sprzedaży i Twoimi założeniami sposobu komunikowania się z klientami.

Wykonujemy realizacje z projektów klienta. Kiedy jest taka potrzeba np. przy presji czasu wspieramy także od strony projektowej, czy to w przygotowaniu plików do druku czy w projektach od podstaw. W takich przypadkach projektujemy wszystkie elementy tak, by były spójne z przesłaniem danej marki. Dobieramy odpowiednie trwałe i efektowne materiały, kolorystykę dopasowujemy do palety kolorów danej marki tak by całość zlecenia była jak najbardziej spójna z założeniami przekazu. Bardzo ważne jest to, by wszystkie elementy znakowania wnętrz określały jeden charakter, misję firmy, wartości i cele jakie przekazuje swoimi usługami.

Oznakowanie półek i regałów

W Formedia pomorzemy Twojej marce w prezentacji produktów i ich ekspozycji na półkach i regałach sklepowych. Odpowiednie wyeksponowanie produktów w markecie, zwiększy skuteczność sprzedaży. Warto zastosować określone techniki wykorzystywane w psychologii sprzedaży. To dzięki nim klient zapomni o czasie, miejscu, tylko po prostu będzie „tu i teraz” w Twoim sklepie.

Półki sklepowe czyta się jak książki od lewej do prawej strony. Od góry regału do jego dołu. Tak samo dzielimy je na rozdziały – działy sprzedaży, tytuły – strefy tematyczne i wiersze – strefy poszczególnych produktów.

Stosując odpowiednie składowe aranżacji przestrzeni wywołasz ciekawość, zatrzymanie klienta na strefie promocyjnej. W Formedia połączysz ze sobą elementy funkcjonalne, techniczne i plastyczne dzięki wykonywanym w Formedia odpowiednim prezenterom produktów, serwisu reklamowego i dekoracji przestrzeni.

Hangery reklamowe

Jedne z wiekszych form reklamy ekspozycji półkowej. Zamieszczane w górnej partii regałów tworząc ich zwieńczenie. Często stanowią ekspozycję informacyjną nawiązującą np. do stylu życia.

Toppery reklamowe

Topper reklamowy to panel reklamowy umieszczony nad półkami z produktami.

Cenówki

Przeznaczone są do umieszczania w nich opisów produktów, takich jak nazwa czy cena, a czasem również jego skład. Dzięki temu zabiegowi klienci otrzymują jasne informacje na temat kosztów jakie będą musieli ponieść, a także wiedzą dokładnie, którego produktu dotyczy konkretna informacja. Oferujemy szeroką ofertę cenówek wykonanych z plexi.

Shelf scripty i shelf talkery

Plansze informacyjne o produkcie mocowane bezpośrednio przy nim. Zazwyczaj zawierają specjalistyczne informacje od producenta jak opis modelu produktu, sposób działania, wykonania, moc, sposób użytkowania itp.

Listwy półkowe i cenowe

Listwy półkowe, cenowe to tak zwane Shelf-linerami. Podłużne formy graficzne zamieszczane wszerz linii regału. Swoiste tunele z plexi montowane na rantach regałów i półek sklepowych. W Formedia wykonujemy różnego typu, kształtu, kolorystyce. Mogą być spersonalizowane wymiennymi dedykowanymi wkładkami, naklejką lub drukiem UV. Z pewnością pozwolą na zauważenie promocji przez twoich klientów.

Panele topperowe

Prostokątne, wąskie formy graficzne zamieszczone wzdłuż linii regału, póki. Odgradzają między sobą konkretne towary, producentów, odcinają konkretne strefy promocji itp. Mogą mieć w swojej konstrukcji od razu zawieszki podtrzymujące towar. Często wykorzystywane w sprzedaży lekkich produktów np. saszetek z żywnością.

Owijki paletowe Shelf blockery

Stanowią opakowanie zbiorcze dla danego produktu eksponowanego na półce. To popularne ramki okalające strefę konkretnego produktu na półce. Mogą być równe z rantem strefy wystawowej widoczne od frontu lub wkładane pomiędzy produkty, na skraju strefy produktowej. W takim przypadku są bardziej wyeksponowane z boku, widoczne dla osób idących wzdłuż alejki.

Tacki / traye reklamowe

Spełniają podwójną rolę odseparowują produkty różnych marek na półce oraz odpowiednio je wyróżniają. W Formedia najczęściej wykonujemy tacki z PCV, plexi i poliwęglanu. Na życzenie klienta do tacki możemy dołączyć shelfstoppery wzmacniające widoczność produktu.

Kiwaki, fiszki, wobblery

Płaskie formy reklamowe, poruszającej się, kiwające pod wpływem podmuchu powietrza stykające się z regałem w jednym punkcie. Grafiki zamieszczone są na sztywnym tekturowym podkładzie. Cięte po obrysie, zamontowane na elastycznym tworzywie PCV dzięki, któremu mogą swobodnie zwisać w dowolnym miejscu na półce sklepowej. Kiwaki, fiszki bardzo często mają kształt chmurki, koła lub po prostu produktu. Zazwyczaj informują o nowościach, wyprzedaży i aktualnych promocjach. Fiszka ma doprowadzić do zakupu konkretnego towaru.

Danglery i hangery

Przestrzenne, geometryczne formy reklamowe, lekkie i poruszają się pod wpływem ruchu powietrza. Zawieszane bezpośrednio nad danymi produktami zamieszczonymi np. w koszach lub po środku alejki w miejscu, w którym znajduje się reklamowany produkt. Bryły danglerów są z każdej strony spersonalizowane. Zazwyczaj posiadają kształt prostopadłościanu, walca lub odwróconego podstawą do góry stożka. Mogą być zawieszone na sprężystych zawieszkach dzięki czemu poruszają się delikatnie w dół i do góry górę.

Piki i demonstry

Popularna reklama na patyku zwana także opisówkami. W Formedia wykonywana z plexi, poliwęglanu i dibondu. Mogą być spersonalizowane nadrukiem UV, naklejką, grawerem lub do samodzielnego wypisania.

Alejki sklepowe

Osobne strefy produktów usytuowanych tematycznie. Dzielone na np. styl życia, potrzeby np. jedzenie, chemia, prasa, alkohol, rozrywka itp. Każda ze alejek to indywidualna strefa promocyjna. Zamknięta przestrzeń np. półkami, regałami, stanowiąca rząd koszy z produktami, opowiadająca całkiem inną historię od swojej sąsiadki. Mogą różnić się kolorystyką, mniej lub bardziej rzucającą się w oczy formą. Tworzymy w ten sposób aranżację powtarzającą się dającą efekt harmonii i przejrzystości elementów.

Dozownik – dyspenser

Ekspozytor np. na reklamy, ulotki i materiały prasowe, kartoniki produktowe. Jest to swoisty dozownik, podajnik. Występuje w różnych formach i wielkościach. Może występować jako niewielki dyspozytor do postawienia na blacie do wyjmowania pojedynczych produktów, do zawieszenia na ścianie lub stojący na podłodze z kilkoma półkami tak jak w popularnych stojakach na np. widokówki, pocztówki czy pamiątki magnesy, prasę.

Ekspozytor reklamowy

Produkt wystawienniczy do prezentacji produktów lub materiałów promocyjnych. Może występować jako prezenter do ulotek, informacji, ale także jako ekspozytor do produktów. Element wystawienniczy tworzony w Formedia Głównymi materiałami do tworzenia ekspozytorów to plexi i poliwęglan.

Display reklamowy

Ekspozytory na produkty ustawiane prostopadle lub równolegle do gondoli głównej, która tworzy ścianę z produktami o wspólnej tematyce. Ściana gondoli reklamowych z produktami odgradza daną strefę od sąsiadującej alejki.

Stand reklamowy

Bardzo często stosowane standy, dummy packs wpływają na podniesienie standardów zarówno twoich produktów jak i w podniesieniu rangi odbioru sklepu o klasę wyżej. W Formedia wykonamy standy dopasowane do Twojego brandu. Nasi specjaliści wykonają dla Ciebie prototyp dzięki któremu będziesz mógł przymierzyć do niego gotowe produkty.

Kieszeń do wydruków

Stały element ekspozycji. Kieszenie do plakatów są bardzo przydatne do mniejszych plakatów np. formaty A5, A4, A3, B1 zamieszczane bezpośrednio przy konkretnej strefie sprzedaży. Służą do szybkiej wymiany informacji np. promocji dnia. Bardzo przydatne, gdy plakaty musimy wymieniać bardzo często. Pomagają utrzymać ład, mają estetyczny wygląd. Występują w formie wolnostojącej jedno i dwu stronne oraz zawieszane za pomocą przyssawek, na dystansach, za pomocą taśmy czy po prostu z uchwytem do zawieszenia.

Ramka na nodze

Jeden ze stałych elementów ekspozycji. Zazwyczaj stosowany w strefach kas, bezpośredniej obsługi klienta, np. ze stoiskiem z osobą podającą towar. Posiadają lekką i stabilną konstrukcję zwieńczoną prostokątną ramką do wymiany plakatów zazwyczaj w niewielkich formatach A4 i A5. Występują w wersji jedno i dwustronnej.

Potykacz reklamowy

Większa forma informacyjna występująca w różnych wariantach np. jako tablica do wypisywania informacji lub potykacz z aluminiową ramą do wsuwania plakatów. Zazwyczaj ustawiane w strefach, w których sprzedawane są produkty świeże np. żywność lub w strefie bezpośredniej konsumpcji na terenie sklepu.

Plansza promocyjna

Plansza ta może ogólnie poinformować o produkcie, zachęcić do jego oglądu, a później zakupu. Jej szczególnym zadaniem jest wbić w pamięć klienta wyjątkową cenę towaru oraz wskazać mu bezpośrednie miejsce ulokowania tegoż produktu np. regał, kosz produktowy.

Oznakowanie dla gondoli reklamowych

Zazwyczaj są to ekspozytory ustawiane prostopadle lub równolegle do gondoli głównej, która tworzy ścianę z produktami o wspólnej tematyce. Ściana gondoli reklamowych z produktami odgradza daną strefę od sąsiadującej alejki.

Oznakowanie dla koszy reklamowych

Zazwyczaj są to tabliczki, kieszenie na plakaty zamieszczane bezpośrednio na koszach z towarem. Do oznaczenia stref z koszami używamy także plakatów z listwami usztywniającymi zawieszanych od góry ekspozycji.

Separatory kasowe, przekładki kasowe

Proste komunikaty np. podziękowanie za zakupy i zachęcenie do ponownego przyjścia mogą być zawarte na używanych przekładkach, separatorach kasowych. Nasza firma ma możliwość wyprodukowania specjalnie dla twojej marki przekładek kasowych, które zapewnią Twoim klientom komfort podczas zakupów. Separator kasowy zostanie precyzyjnie wykonany z plexi. Spersonalizowany owijką z nadrukiem lub bezpośrednim na nim drukiem UV.

Bilownice

Bildownica to podstawka na monety do bilonu, wydawania reszty. Podstawki wykonujemy z twardego tworzywa akrylowego. Może być bezbarwne lub kolorowe. Często personalizowana nadrukiem UV, naklejką od spodniej strony plexi lub wsuwaną do jej wnętrza grafiką.